Skip to main content
Weekend weg

Bijzonder overnachten op de Pier te Scheveningen

Samen met m’n maatje bijzonder overnachten op de Pier te Scheveningen. Als Remco mag kiezen wordt het al snel Scheveningen, ach ja……

12 t/m 14 januari 2018: In de kerstvakantie niet echt iets kunnen doen met Remco, Noord Noorwegen gedaan, wat ook zeer bijzonder was. Dus maar meteen januari aangegrepen om de “schade te herstellen”, op naar de Pier te Scheveningen! Wist niet dat je daarop kunt logeren maar kennelijk is dat het geval dus maar eens polshoogte gaan nemen.

12 januari: Om 12.30 uur uit school, hapje eten, en direct de auto in. Op naar Scheveningen! Rond 15.30 uur arriveren we in Scheveningen en worden we naar de Pier Suites gebracht. Echt een TOP locatie! Na het inchecken op de suite, gaan we eerst de kamer inrichten en verkennen. Remco is mega enthousiast, iedereen wordt gefacetimed om zijn verblijf te delen! Na ff de bedjes te hebben getest, relaxen is ook belangrijk, zeker op een vrijdag, gaan we op pad. Eens kijken of we ergens kunnen eten deze vrijdagavond. Wat opvalt is dat bij buitenkomst van de pier aan de linkerzijde alle restaurants en winkels leeg en weg zijn. Renovatie en/of nieuwbouw? Het lijkt er op. Dus rechtsaf. Nu is Scheveningen groot genoeg en zit vol met eet- en drinktentjes dus we gaan zeker niks te kort komen. We schieten binnen bij Cafe Restaurant Vitesse, een AJAX restaurant konden we niet vinden……Friet met Spareribs en een salade met Scampi’s voor deze jongen, beetje aan de calorietjes denken zo begin 2018. Mogen een paar kilootjes vanaf die in 2017 te veel zijn blijven hangen! Na een ijsje (Kleine #RvE) en een theetje (Grote #RvE) gaan we terug naar de Pier. Is en blijft toch een belangrijk monument in Nederland/Scheveningen. Een “gebouw” wat in 1961 opende en destijds al in de plaats kwam voor een pier die stamde uit 1901. Geschiedenis dus in Scheveningen! Meer hierover? Kijk dan snel HIER.

Terug op de kamer is het tijd om ons bubbelbadje in de “woonkamer” te vullen. Lekker in bad TV kijken, soms is het leven echt slecht……. Uitgezweet het bad uit en lekker op bedje tv kijken. Rond 23.00 uur gaan de oogjes dicht.Scheveningen!

13 januari: GOEDEMORGEN van de Pier te Scheveningen! We kunnen rustig aan doen want we kunnen pas ontbijten om 10.00 uur, gelukkig is er op de kamer ook koffie! Bij de bovenburen “De Pier Pannenkoeken” krijgen we een heerlijk ontbijt voorgeschoteld. We komen niks te kort. Aansluitend de wandelschoenen aan en op voor een leuke duinen/strandwandeling. Ons vorige bezoek aan Scheveningen sliepen we hier in het Carlton Beach hotel, ook een prima locatie! Eens kijken of de vijand in zicht is, WWII heeft immers hier ook nog zijn resten nagelaten!
Het wandelrondje was iets te lang, want we zijn ruim 2,5 uur onderweg geweest. Knappe prestatie van kleine #RvE. Voor wandelaars is dit een prima wandelomgeving en ik kan je zeggen, de duinen zijn de moeite waard voor een wandeling. Tegen 14.00 uur terug op kamer en om 15.00 uur begint the Lion King, dus om te lunchen hebben we geen tijd. Dus chocolaatje/manderijntje, omkleden en op naar de Musical. We gaan naar The Lion King in AFAS Circustheater. Ik heb deze musical al eens gezien maar een tweede keer is geen straf. Bij binnenkomst kunnen we redelijk snel de zaal in, we zitten goed op rij 13. Rond 18.00 uur zijn we weer buiten en zien we Remco’s juffrouw nog, juf Ilona.

We eten bij het Pannenkoekhuisje aan de Boulevard, want dat hoorde bij het wensenpakket van ’t weekend.

Rond 19.30 uur zijn we terug op de kamer en kunnen we nog ff ons bubbelbadje in. Lekker relaxen op de kamer na een gave dag in Scheveningen.

14 januari: GOEDEMORGEN vanuit De Pier Suite………… Vandaag is het alweer tijd om te gaan. Heerlijk geslapen tot ruim 08.00 uur, dus lekker negen uur op de teller gezet. Genieten! Rond 10.00 uur hebben we weer ons ontbijt bij de Pier Pannenkoeken! Een leuke verblijfplaats die Pier Suites, aanrader: JA!
Na het ontbijt gaan we nog eenmaal terug naar “onze” suite. We hebben het brood, wat we niet op kregen tijdens het ontbijt, meegenomen voor de meeuwen. Voeren dus…….. Daarna is het tijd om te gaan….. Uitchecken en eerst even alle spullen in de auto, het weer is inmiddels perfect geworden dus we gaan zeker nog even in de Skyview van de Pier! Durf jij dat wel Ruud? Ik moet wel vanwege m’n manneke, dus ja ik ga!

Na dit “Pieravontuur” doen we nog een Hollandse Nieuwe Haring! What else in Scheveningen, na een heerlijk weekendje weg! Daarna beslissen we om weer af te reizen naar Bergeijk en sluiten we wederom een gezellig weekend Scheveningen af! Ons advies: Zeker ook eens overnachten op de Pier! Op naar de volgende trip……….