Skip to main content

Gene Simmons en zijn Gene Simmons Band in combinatie met een weekend in het prachtige Stockholm, gewoon doen…

YEAH! Toen Gene Simmons in 2017 met zijn Gene Simmons Band ging toeren was een ding duidelijk, dit MOET ik mee gaan maken! Dus reis ik op deze trip af naar Stockholm van 1 t/m 3 juni, samen met m’n maat Remco! Gelukkig plande Gene een aantal EU dates met z’n Band. We mogen/moeten dus weer op reis!

Mijn Gene Simmons Band (GSB) schema:
2 juni 2018 : Grona Lund – Stockholm (Sweden)
18 juli 2018 : Rockhal – Esch / Alzette (Luxembourg)
19 juli 2018 : 013 – Tilburg (Holland)
20 juli 2018 : Turbinenhalle – Oberhausen (Germany)

Meer zien/lezen over mijn persoonlijke KISSstory, neem dan snel eens een kijkje HIER. Aangezien het GSB Stockholm optreden in een pretpark (Grona Lund) is besluit ik om samen te gaan met Remco (oftewel: kleine RvE) een leuke combinatietripje voor Papa en zoon! HOPPA!

1 juni: Kei vroeg (lees: midden in de nacht) het nestje uit. 02.00 uur de wekker! Op naar Schiphol. Om 06.20 uur lopen we KL1105 binnen, op naar Arlanda Airport in Stockholm, Zweden. Op naar d’n Gene, maar nog ff geduld want de piloot kondigt aan dat we 2,5 uur vertraging hebben. Zitten al wel in het vliegtuig, oftewel 2,5 uur extra op de plaats rust! Normaal vertrekken er 60 vluchten per uur op Schiphol echter vanwege de mist momenteel maar 15. Dat is dus ff minder! Gelukkig trekt het redelijk snel open zodat de uiteindelijke vertraging ongeveer een uur is, met een beetje wind van achteren en wat extra speed zijn we uiteindelijk rond 09.15 uur in Stockholm i.p.v. de geplande 08.50 uur. Een lichte “schade” dus!

Bij aankomst regelen we meteen een bustransfer naar het centraal station met de bus en uiteraard ook alvast een retour ticket voor zondag. Na 40 minuten rijden komen we aan op T-central, daar nemen we direct een metroticket voor drie dagen. Altijd handig in een stad als Stockholm.
Zeker ook als je weet dat ons Hotel ietsje buiten het centrum ligt. Blijkt op zich met de rode lijn nummer 13 maar drie haltes te zijn dus een kleinigheidje, vanuit Metrostation Gardet nog een kleine 800 meter wandelen en dan zijn we er. We slapen twee nachten in het Scandic Ariadne Hotel. Op etage 14, a room with a view zeg maar. Alhoewel we om 11.30 uur al in het hotel waren konden we nog niet de kamer op maar rond 12.15 uur was onze kamer al gereed. Mooi, snel de spullen op de kamer dan en wegwezen. Exact vijf laar geleden was ik ook in Stockholm, toen speelde KISS op 1 juni in de Friends Arena, hun eerste optreden met de Spider show! I was there, ofcourse…… Nu sta ik weer op 1 juni in Stockholm, iets met muziekliefde of is het gekte? #Dejavu Klein beetje relaxtijd, nou vooruit dan want 02.00 uur is ook wel erg vroeg! Daarna met de metro het schitterende stadscentrum van Stockholm eens gaan opzoeken.

We verkennen het oude stadscentrum van Stockholm, het meest toeristische deel. Erg gaaf en bijzonder. Zie ook hier mijn Stockholm en KISS trip van 2013.

The Royal Palace of Sweden, Stockholm.

Cruise “bootjes” genoeg hier…….

Na dit bezoek is het tijd om mijn Zweedse KISS vriend Roney Lundell weer te ontmoeten. Elkaar in 1992 ontmoet tijdens de KISS UK tour, Revenge met Sphinx podium (voor de kenners), deze (KISS) band is nooit weggegaan. Gelukkig is daar de laatste jaren social media bijgekomen maar we hebben elkaar vanaf 1992 een aantal maal actief ontmoet! De laatste keer was in 2013, ook in Stockholm, volgens mij ook iets met KISS……… Hoe dan ook, blij hem weer te ontmoeten en onder het genot van een hapje en biertje weer een bij te praten, YEAH! Zijn 8 jarige dochter Anea is er ook bij, in het Zweeds en Remco in het Nederlands. Leuke maar vooral gezellige taferelen. KISS is echt veeeeeel meer dan alleen muziek, het is wereldwijde vriendschappen en meer!  Anea weet ons nog te begeleiden naar een IJssalon, alwaar Remco nog een lekkere wafel naar binnen kan werken. Genieten in Stockholm gaat dus zo! (KISS) friends forever!

In Zweden nog een nieuwe NY pet gescoord! En alweer bijna terug in ons Hotel. Rond 20.00 uur zijn we terug in ons hotel, vroeg maar na deze extra lange dag is het mooi geweest. Nog een biertje in de Skyview bar (doet zijn naam eer aan) en dan op tijd plat.

Rond 22.00 uur gaan de oogjes dicht en zeggen we TRUSTE vanuit Stockholm, etage 14. Nog 1 nachtje en dan is het weer tijd voor Uncle Gene!

2 juni: GOEDEMORGEN vanuit Stockholm, Gene Simmons day, today! YEAH! Na een goed ontbijt, waar het mega druk was (Marathon van Stockholm is vandaag ook), zijn we rond 09.30 uur pleitos. Let’s hit the streets of Stockholm. Na het kopen van een stoere zonnebril en wat rond gewandel is het tijd voor de Espresso House. Koffie, yep! Soort van Starbucks achtig iets maar wel met prima koffie!

Lovelocks, yep ook in Zweden!

Er zijn vele sightseeing boten in Stockholm, laten we eens een rondje doen. Rond 12.30 uur varen we weg voor een ritje van 50 minuten. Leuk tochtje, leuke uitzichten, geen Stockholm hoogtepunt! Hier is het vanavond te doen! Grona lund, yeah! Doe maar een bootje waarop ook een helikopter kan landen! Kosten?

Het Vasa museum, slaan we deze ronde over maar ik was er in 2013 al geweest. Wel echt een must dingetje als je het nog nooit gezien hebt.

We pikken nog wat beelden op van de Stockholm Marathon, een evenement wat ik ook vijf jaar geleden gezien heb. Na de zalm/wrap lunch gaan we met de ferry naar Grona Lund en het Abba Museum. YEAH! D’n Gene……

Als eerste gaan we op bezoek bij Abba, het Abba museum is zeker een must ding als je in Stockholm bent. Vreemd dat ook Remco (12) veel van deze nummers kent en het kei leuk vind om de achtergronden te zien en te horen. Nederlandse audioguide en trek er een 1,5 uur voor uit en je beleefd een stukje gave muziekgeschiedenis. Ook hier is KISS weer aanwezig, #KISSiseverywhere…….

Na dit bezoek is het tijd om naar Grona Lund te wandelen, de buurman, oftewel 2 minuutjes lopen. Hier gaan we vanavond (aanvang: 20.00 uur) voor het eerst genieten van Gene’s band, the Gene Simmons Band. Spannend en zeer benieuwd.

Door mij genomen foto bij Fame in Amsterdam, 1992! Times changes! Ik met Gene op KISS KRUISE VI en KISS Kruis VII. Deze foto’s staan klaar om gesigneerd te worden op 22 juli in Amsterdam, the Vault Experience.

Bij aankomst worden we eerst naar een plaatsje gestuurd waar de guestlist mensen binnen mogen. Met de allergrootste dank aan Ryan Spencer Cook, gitarist van de Gene Simmons Band, voor het plaatsen van ons op de guestlist! YEAH! We kunnen daar pas naar binnen rond 17.15 uur. Dus eerst zo het park in maar dan moeten we betalen, bij de kassa aangekomen en de situatie uitgelegd krijgen we twee gratis entreekaarten mee van die jongen. Ik wist al dat Zweedse mensen aardig waren, dit was een staaltje topservice! thanks! Tegen 16.00 uur zijn we binnen in het park. De legendarische stage van Grona Lund, hier gaat het straks gebeuren! Wat is hier allemaal al gebeurt? Echt ongelooflijk dat ik het mag meemaken op voor dit podium te staan waar KISS in 1976 voor ruim 16.000 mensen stond te spelen! Jimi Hendrix, Elton John, The Beatles enz enz

Grona Lund is geen groot park, normaliter zou ik hiervoor een dikke halve uittrekken, is ruim voldoende. Helaas staan er bij sommige attracties wel wachtrijen van zo’n 40 minuten en daar hebben we vandaag echt geen zin in, gelukkig Remco ook niet. Daarbij zijn we beide geen helden dus een aantal attracties kunnen we afstrepen!

Onze guestlist stickers! YEAH! Is en blijft toch weer spannend als je weet dat we zo weer oog in oog komen te staan met Uncle Gene! Uiteindelijk komt er iemand vertellen dat de mensen van de guestlist rond 19.30 uur pas binnen mogen dus hier wachten heeft weinig nut. Uurtje extra rustig ademen, wc en een biertje! Rond 18.30 uur is het zover, wachten op Uncle Gene. Geen grote hoeveelheden aan mensen, slechts dit groepje! Intiem in Zweden……. Zelfs de uitgenodigde fotograaf, die we allemaal ons e-mailadres moesten geven, wist totaal niet wat er ging gebeuren. Gaaf en spannend! Terwijl we wachten duiken Gene Simmons Band drummer Brent Fitz en gitarist Jeremy Asbrock op. Natuurlijk ff een fotomomentje!  Jeremy geeft nog even een plectrum aan Remco, de enige die hij hier weggeeft!

En dan mag je plotseling, samen met je zoon (wauw), oog in oog naar Gene lopen. GEWELDIG!! Gene is relaxed, ik niet trouwens, en heeft tijd voor een kort praatje met the next generation (Remco). Ik vraag aan Gene of we op de foto kunnen met de tongen er uit en Gene werkt graag mee, mega vet/cool! Na de foto met Gene, Remco en NL KISS fan Ruudje, zeg ik tegen Gene dat we opnieuw ontmoeten op 22 juli in Amsterdam, tijdens the Vault Experience. Waarop Gene antwoord: “Holland, godverdomme” met een Amerikaans accent. Yep, Gene blijft echt een van mijn echte heroes! What is a world without heroes, you can’t look up to anyone without heroes………. Wat een geweldig moment weer!

Photo by Sofia Blomgren. Rond 20.00 uur is het dan tijd voor de Gene Simmons Band, openen met Deuce, echt niet normaal vet! Remco en ik mogen gaan staan op het balkon bij de Eclipse, omdat we op de guestlist stonden mochten we daar de show kijken. Geweldig en de close-ups zie ik in Nederland, Duitsland en Luxemburg wel in juli. We staan goed en zien het perfect! Geluid is overigens ook geweldig!

Zoals we Gene kennen was het een optreden met veel humor! Mijn inziens een optreden wat de boeken in kan alszijnde Legendarisch. Blij dat ik hierbij aanwezig mocht en kon zijn! Kijk hier voor de volledige setlist van deze avond! Next 20 photos all credits by Sofia Blomgren! Nice shots!

GEWELDIG! Gelukkig mag ik dit in juli nog drie keer gaan meemaken! Gene rules! Na afloop wandelen we terug naar de metro.

Rond 23.00 uur zijn we terug op de hotelkamer. Nog ff een klein beetje relaxen en terugkijken op deze gave en zeer bijzondere dag! Net na middernacht zeggen we TRUSTE vanuit Gene city, oftewel Stockholm!

3 juni: GOEDEMORGEN Stockholm! I need coffee! What a great night was that at Grona Lund…….. Na ons ontbijtje nog ff wat relaxtijd om vervolgens tegen 10.30 uur weer met de metro naar T-central af te reizen. Daar springen we weer de bus in, op naar Arlanda Airport. Om 13.40 uur vliegen we vanuit Arlanda Airport (Stockholm) weer terug naar Schiphol met KL1110. Lekker druk op Schiphol dus nog 40 minuutjes wachten op onze bagage, maar goed we hebben tijd genoeg. Rond 18.20 uur rijden we weer Bergeijk binnen……… We sluiten weer een erg gaaf en bijzonder weekend af, weer een nieuw hoofdstuk in mijn reisverhalen en niet te vergeten weer een nieuw item voor mijn persoonlijke KISSstory! #TOPweekend, op naar de volgende trip……..